rätt eller fel ?

Jag tror alla någon gång tänker tillbaka på saker de har gjort, att alla någon gång ställer sig frågan om man gjorde rätt eller fel.

Finns många saker som man ångrar, men kanske är det så att man inte ska ångra allt , det beror ju dock på vad man gjort och inte gjort, men ibland så är det så att man måste göra saker för att få reda på vad som är rätt och är fel.
Ibland kan man behöva en hjälpande hand , och det kan kännas som man är svag när man gör det, men är det något man inte klarar av att göra ensam så är det bättre att be om hjälp..

Vissa saker borde man tänka på då man ber någon om hjälp, att man alltid ska fundera på vem man ber om hjälp.
Några saker som kan hjälpa dig att välja person
- Viktigt att du känner att du kan lita på personen
- Personen är en bra lyssnare
- Bra på att förklara, lugnt och stilla
- Du ser upp till den personen
- Personen kan förklara skillnaden mellan rätt och fel, även om du kanske vet innerst inne vad som är rätt /fel, så kan det hjälpa att höra det.
- Respekt är alltid viktigt, från båda parterna
Finns mycket mer saker också , men dessa är några av dem.

Min bror är den personen som hjälper mig, han är snäll, jag respekterar honom och han mig.
Jag ser upp till honom och jag vet att han inte skulle säga något som inte var rätt..
Man behöver inte tänka /tycka lika om något, men då är det viktigt att både DU och personen som hjälper dig kan lyssna på varandra, och förklara varför du tycker att det är som du tänker...

Tack Erik <3

Kommentarer
Postat av: Faster Nena

Helt rätt Mymlan min <3

2013-06-16 @ 17:12:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0